Comparing online gastronomic images through customer reviews: Evidence from Asia, Europe, and the USA |
2025 |
Mariné Roig, Estela |
Capítol de llibre d'investigació |
Clases de cocina turísticas: Revisión sistemática de literatura |
2025 |
Mariné Roig, E.; Daries Ramón, N. |
Capítol de llibre d'investigació |
Promoción de redes sociales de los destinos turísticos inteligentes a través de la gastronomía de alto nivel |
2025 |
Moreno Trilla, A.; Daries Ramón, N.; Mariné Roig, E. |
Capítol de llibre d'investigació |
Where you sleep tells what you care about |
2023 |
Mariné Roig, E.; Daries Ramón, N.; Martin Fuentes, E.; Ferrer Rosell, B. |
Capítol de llibre d'investigació |
Content analysis of online travel reviews |
2022 |
Mariné Roig, Estela |
Capítol de llibre docent |
Analytics in hospitality and tourism: Online travel reviews |
2022 |
Mariné Roig, Estela |
Capítol de llibre docent |
Special dietary needs: evidence from high-end restaurants |
2022 |
Lin, Min Pei; Mariné Roig, Estela; Llonch Molina, Nayra |
Capítol de llibre d'investigació |
La construcción de la imagen del destino en Internet: El caso de la Comunidad Valenciana [Destination image construction on Internet: Case of the Valencian Country] |
2021 |
Mariné Roig, Estela; Ferrer Rosell, Berta; Martin Fuentes, Eva |
Capítol de llibre d'investigació |
Contributions by Estela Marine-Roig: Destination image analytics through traveller-generated content |
2021 |
Mariné Roig, Estela |
Capítol de llibre docent |
Sustainable tourism marketing |
2020 |
Cristóbal Fransi, E.; Daries Ramón, N.; Ferrer Rosell, B.; Mariné Roig, E.; Martin Fuentes, E. |
Editor llibre d'investigació |
User-generated events in tourism: a new must-not-miss phenomenon |
2020 |
Mariné Roig, Estela; Martin Fuentes, Eva; Daries Ramon, Natalia |
Capítol de llibre d'investigació |
Destination image analytics through traveller-generated content |
2020 |
Mariné Roig, Estela |
Capítol de llibre d'investigació |
Do hotels talk on Facebook about themselves or about their destinations? |
2019 |
Ferrer-Rosell, B.; Martin-Fuentes, E.; Mariné-Roig, E. |
Capítol de llibre d'investigació |
Accommodation Price Strategies. Hotels versus P2P Lodgings |
2019 |
Martin Fuentes, E.; Mariné Roig, E.; Cristobal Fransi, E.; Ferrer Rosell, B. |
Capítol de llibre d'investigació |
Deployment of website marketing features: The case of Spanish Michelin-starred restaurants |
2019 |
Daries Ramon, N.; Cristóbal Fransi, E.; Mariné Roig, E. |
Article d'investigació |
A framework for destination image analytics |
2019 |
Mariné Roig, E.; Martin-Fuentes, E.; Ferrer Rosell, B. |
Capítol de llibre d'investigació |
Modelling a grading scheme for peer-to-peer accommodation: Stars for Airbnb |
2018 |
Martin Fuentes, E.; Fernandez, C.; Mateu, C.; Mariné Roig, E. |
Article d'investigació |
Imatge de Catalunya percebuda per turistes angloparlants i castellanoparlants |
2018 |
Mariné Roig, Estela; Mariné Gallisà, Esteve |
Article d'investigació |
¿Postureo o disfrute de la experiencia gastronómica? Efectos de la reputación y la experiencia en la recomendación de los restaurantes de alto nivel |
2018 |
Daries Ramón, N.; Ferrer Rosell, B.; Cristobal Fransi, E.; Mariné Roig, Estela |
Article d'investigació |
Measuring the gap between projected and perceived destination images of Catalonia using compositional analysis |
2018 |
Mariné Roig, Estela; Ferrer Rosell, Berta |
Article d'investigació |
Behaviour of culinary tourists: A segmentation study of diners at top-level restaurants |
2018 |
Daries, N.; Cristobal Fransi, E.; Ferrer Rosell, B.; Mariné Roig, Estela |
Article d'investigació |
Maturity and development of high-quality restaurant websites: A comparison of Michelin-starred restaurants in France, Italy and Spain |
2018 |
Daries, N.; Cristobal Fransi, E.; Ferrer Rosell, B.; Mariné Roig, Estela |
Article d'investigació |
Proceedings of ENTER2018 PhD Workshop |
2018 |
Tussyadiah, Iis; Lalicic, Lidija; Mariné Roig, Estela |
Editor actes congrés |
Searching and sharing of information in social networks during the diferent stages of a trip |
2018 |
Huertas, Assumpció; Mariné Roig, Estela |
Article d'investigació |
Imagen de las comunidades autónomas españolas con más pernoctaciones |
2018 |
Mariné Roig, E.; Martin-Fuentes, E.; Cristóbal Fransi, E. |
Acta congrés |
Imagen de un destino a partir de reseñas de turistas en buscadores de Internet |
2017 |
Mariné Roig, Estela; Anton Clavé, Salvador |
Article d'investigació |
Experiències turístiques i trajectòries de vida. Relació amb la nostàlgia |
2017 |
Bachimon, P.; Decroly, J. M.; Knafou, R.; Mariné Roig, E. (translator) |
Traducció article |
Measuring destination image through travel reviews in search engines |
2017 |
Mariné Roig, Estela |
Article d'investigació |
Implementation of Web 2.0 in the snow tourism industry: Analysis of the online presence and e-commerce of ski resorts |
2017 |
Cristobal Fransi, E.; Daries Ramon, N.; Marine Roig, E., Martin Fuentes, E. |
Article d'investigació |
Is planning through the Internet (un)related to trip satisfaction? |
2017 |
Ferrer Rosell, B.; Coenders Gallart, G.; Mariné Roig, E. |
Article d'investigació |
User-Generated Social Media Events in Tourism |
2017 |
Mariné Roig, Estela; Martin Fuentes, E.; Daries Ramon, Natalia |
Article d'investigació |
Online travel reviews: A massive paratextual analysis |
2017 |
Mariné Roig, Estela |
Capítol de llibre d'investigació |
Desarrollo de las TIC en el turismo de nieve: Análisis de la presencia en línea de las estaciones de esquí de España y Andorra |
2017 |
Daries Ramon, N.; Cristóbal Fransi, E.; Martin Fuentes, E.; Mariné Roig, E. |
Article d'investigació |
Cognitive city maps through user-generated content |
2017 |
Mariné Roig, E.; Rovira Soto, M. T.; Anton Clavé, S. |
Acta congrés |
Als marges del turisme: Utopies i realitats del turisme fora dels camins trillats |
2017 |
Delaplace, M.; Gravari-Barbas, M.; Mariné Roig, E. (translator) |
Traducció article |
Facebook: La red social |
2016 |
Rabassa, Noemí; Mariné Roig, Estela; Huertas, Assumpció |
Capítol de llibre d'investigació |
Metodologías de análisis |
2016 |
Mariné Roig, Estela; Huertas, Assumpció |
Capítol de llibre d'investigació |
A detailed method for destination image analysis using user-generated content |
2016 |
Mariné Roig, E.; Anton Clavé, S. |
Article d'investigació |
Adopción del comercio electrónico en el turismo de nieve y de montaña: Análisis de la presencia web de las estaciones de esquí a través del modelo eMICA |
2016 |
Daries Ramon, Natalia; Cristóbal Fransi, Eduard; Martin Fuentes, E.; Mariné Roig, Estela |
Article d'investigació |
User reactions to destination brand contents in social media |
2016 |
Huertas, Assumpció; Mariné Roig, Estela |
Article d'investigació |
Perceived image specialisation in multiscalar tourism destinations |
2016 |
Mariné Roig, Estela; Anton Clavé, Salvador |
Article d'investigació |
Affective component of the destination image: A computerised analysis |
2016 |
Mariné Roig, Estela; Anton Clavé, Salvador |
Capítol de llibre d'investigació |
Semi-automatic content analysis of trip diaries: Pull factors to Catalonia |
2016 |
Mariné Roig, Estela; Anton Clavé, Salvador |
Capítol de llibre d'investigació |
Turismo de nieve 2.0: Presencia en Internet y grado de desarrollo del comercio electrónico en las estaciones de esquí de España y Andorra |
2016 |
Cristóbal-Fransi, E.; Daries-Ramón, N.; Mariné-Roig, E.; Martin-Fuentes, E. |
Acta congrés |
Differential destination content communication strategies through multiple social media |
2016 |
Huertas, Assumpció; Mariné Roig, Estela |
Capítol de llibre d'investigació |
Destination image gaps between official tourism websites and user-generated content |
2016 |
Mariné Roig, Estela; Anton Clavé, Salvador |
Capítol de llibre d'investigació |
The impact of the consecration of La Sagrada Familia basilica in Barcelona by Pope Benedict XVI |
2016 |
Mariné Roig, Estela |
Article d'investigació |
Recogida masiva, clasificación y depuración de blogs y reseñas de viaje: Caso de Cataluña |
2016 |
Mariné Roig, Estela; Anton Clavé, Salvador |
Article d'investigació |
E-commerce adoption in mountain and snow tourism: Analysis of ski resort web presence through the eMICA model |
2016 |
Daries Ramon, N.; Cristobal Fransi, E.; Martin Fuentes, E.; Mariné Roig, E. |
Article d'investigació |
Meta-análisis masivo de opiniones en línea sobre viajes |
2016 |
Mariné Roig, Estela; Anton Clavé, Salvador |
Capítol de llibre d'investigació |
Actual Internet use by Millennials: Does it enhance trip satisfaction? |
2016 |
Ferrer Rosell, B.; Mariné Roig, E.; Coenders, G. |
Acta congrés |
Satisfacción y fuentes de información de los estudiantes de movilidad universitarios |
2015 |
Martin-Fuentes, E.; Daries-Ramon, Natalia; Mariné-Roig, Estela |
Article d'investigació |
A method for analysing large-scale UGC data for tourism: Application to the case of Catalonia |
2015 |
Mariné Roig, Estela; Anton Clavé, Salvador |
Capítol de llibre d'investigació |
Destination brand communication through the social media: What contents trigger most reactions of users? |
2015 |
Huertas Roig, Assumpció; Mariné Roig, Estela |
Capítol de llibre d'investigació |
Religious tourism versus secular pilgrimage: The basilica of La Sagrada Familia |
2015 |
Mariné Roig, Estela |
Article d'investigació |
Identity and authenticity in destination image construction |
2015 |
Mariné Roig, Estela |
Article d'investigació |
Tourism analytics with massive user-generated content: A case study of Barcelona |
2015 |
Mariné Roig, Estela; Anton Clavé, Salvador |
Article d'investigació |
Methodological approach to a massive destination content analysis of travel blogs and reviews |
2014 |
Mariné Roig, Estela; Anton Clavé, Salvador |
Acta congrés |
From the projected to the transmitted image: The 2.0 construction of tourist destination image and identity in Catalonia |
2014 |
Mariné Roig, Estela |
Acta congrés |
Els privilegiats en vacances |
2014 |
Gay, J.C.; Mariné Roig, E. (translator) |
Traducció article |
Los privilegiados en vacaciones |
2014 |
Gay, J. C.; Mariné Roig, E. (translator) |
Traducció article |
Recogida masiva, clasificación y depuración de blogs y reseñas de viaje: Caso de Cataluña |
2014 |
Mariné Roig, Estela; Anton Clavé, Salvador |
Capítol de llibre d'investigació |
Uso y utilidades de las herramientas de análisis online para la evaluación de la comunicación de las marcas de destino a través de los social media |
2014 |
Huertas Roig, A.; Mariné Roig, E. |
Article d'investigació |
¿Utilizan los destinos turísticos los medios sociales para crear diálogo con sus públicos? Estudio de los top post de Facebook y Twitter de los destinos turísticos españoles |
2014 |
Míguez González, María Isabel; Mariné Roig, Estela; Huertas Roig, María Asunción |
Acta congrés |
A webometric analysis of travel blogs and review hosting: the case of Catalonia |
2014 |
Mariné Roig, Estela |
Article d'investigació |
Basic education program in the speciality 'Socio-cultural service and tourism' |
2013 |
Dikhtyar Svetlana Vasilevnoj; Fedorova Vera Vladimirovna; Estela Mariné Roig; Harald Hafner |
Document científic-tècnic |
Editorial - Patrimoni de la Humanitat, turisme i desenvolupament sostenible a l'Àfrica |
2013 |
Gravari-Barbas, M. & Jacquot, S.; Mariné Roig, E. (translator) |
Traducció article |
Editorial - Turismes i dinàmiques identitàries |
2012 |
Debarbieux, D.; Staszak, J. F.; Tebbaa, O.; Mariné Roig, E. (translator) |
Traducció article |
Innovation and identity in Barcelona's tourist image as represented by souvenirs |
2011 |
Mariné Roig, Estela |
Article d'investigació |
The image and identity of the Catalan coast as a tourist destination in twentieth-century tourist guidebooks |
2011 |
Mariné Roig, Estela |
Article d'investigació |
The evolution of the image of Catalan coastal destinations |
2011 |
Mariné Roig, Estela; Anton Clavé, Salvador |
Capítol de llibre d'investigació |
Los Travel Blogs como objeto de estudio de la imagen percibida de un destino |
2010 |
Mariné Roig, Estela |
Acta congrés |